50 ESSEN MOTOR SHOW

virselis

Kai jau atrodė, kad event’ų sezonas pasibaigęs, visos muilinės supakuotos žiemos miegui, blevyzgų lapai ir tušinukai užrakinti stalčiuose – visai netikėtai gavau kvietimą, nuvykti į šiais metais 50’ą jubiliejų švenčiantį- Essen Motor Show. Šiek tiek gėda prisipažinti, bet apie šią parodą niekada nesidomėjau. Taip, žinojau, kad tokia vyksta, kad ji viena didesnių EU parodų. Bet kažkaip per daug nesigilinau, kas ir kaip ten vyksta. Netikėtai gavus kvietimą, greit prascrolines kas ten gero, pamačiau – kodėl gi nenuvažiavus. Greitai pasigooglinam, kaip čia nusigauti iki Esseno, paaiškeja, kad tiesioginių skrydžių nėra. Artimiausias oro uostas į kurį galima nuskrist yra Diuseldorfe. O nuo jo Essen’as apie 40km. Alternatyva – trip’as automobiliu. Taip ir padarom.

0

00

7h kelio. EuroTunnel. Lietus. Sniegas. Rūkas. Selfiai Belgijos ir Prancūzijos policijos radarams ir pagaliau pasiektas tikslas.

1

3

4

2

Prie įėjimo, gavęs renginio programą ir planą, iškart suprantu, kad padariau klaidą, nusprendęs visam apžiūrėjimui skirti vieną dieną. 12 didžiulių ir pilnų angarų petrolhead’ų gėrio… Kaip viską spėti? Nu ką, pasiraitojam rankoves, imam muilinę į rankas, įjungiam kiniečio režimą ir greitu žingsniu fotkinam viską iš eilės….
Tik įėjus į vidų, iškart atsitrenkiu į didžiulį plotą – Mercedes Fan World.

6

Didžiulėje ekspozicijoje galima pamatyti nuo senųjų DTM bolidų iki futuristinių, konceptinių Mercedes modelių.

7

8

9

10

11

12

Šalia Mercedes pasaulio, kuklesnį stendą įsikūrė Porsche. Jame, akį patraukia labai įdomus bolidas -911 GT3 Cup MR (2GEN).

13
14

15

16

17

Rimtas reikalas. O jei norite turėti tokį bolidą savo garaže, jums tereikia 270 tūkstančių eurų ir jis Jūsų :D

18a

Salės tolumoje pamatau rekordininką. Tiesa, ne ilgai jis tą titulą nešiojosi :D

21

Skonis, aišku labai subjektyvus dalykas..Bet galiu pasakyti atvirai, 3 milijonai $ už Bugatti Shiron? Jūs juokaujat? Net pusės tos sumos, kiek jis kainuoja, nekiltų ranka mokėti. Dizaineriai pradėjo labai gerai. Priekis tikrai atrodo įspūdingai ir daug geriau nei pirmtakas.

19

20

Tačiau matosi, kad ties durelėmis dizainerių fantazija baigėsi… Tačiau, kažkaip gi reikia pabaigti pradėtą darbą? Nu tai va, taip ir pabaigė. Tep lep… Galima kabinėtis prie mano nuomonės, kad aš nieko nesuprantu, kad ne grožyje esmė, kad čia gi aerodinamika, geriausia forma ir etc… Bullshit.. Patikėkit, už tokius pinigus, tikrai galinė automobilio dalis neturi priminti Lietuvoje garsaus raudono BugAudi. Net susimąsčiau, ar ne tie patys dizaineriai lipdė galą, naująjam Shiron’ui. Mano nuomone, mokant tokius pinigus, automobilis turi būti išbaigtas maksimaliai. Labai geras pavyzdys, šalia stovintis Pagani Huayra BC. Kaina 1,4 milijono $. Mano kreivom akim, Shiron dizaineriams, Pagani kala į vienus vartus… Automobilis kainuojantis per puse mažiau, atrodo niolika kartų geriau. Ir net neabejoju, kad ir tech spec’ai ne ką prastesni…

23

22

Grįžtant prie žemiškesnių automobilių. Prisižiūrėjęs daug google foto, labai norėjau apčiupinėti naujuosius Lexus. Essen’e buvo gera proga tai padaryti.

24

Su išore labai gerai padirbėta. LC500 gyvai dar neteko matyti, bet paskutiniu metu, buvo pilnas internetas šio gražuolio, kuris iš google nuotraukų labai traukė akį, bet pamačius gyvai, kuomet šalia stovi RC-F…. LC500 nublanko. LEXUS RC-F- asmeniškai, vienas gražiausių paskutinių metų automobilių ir iškart pakliuvo į manąjį “Must Have” sąrašą. Parodoje buvo galimybė test drive’ui su bet kuriuo Lexus modeliu. Iki šiol graužiu save, kad dėl žiauraus laiko trūkumo, nepavyko prasivažiuoti su RC-F ir daugiau pasiaiškinti, kas ir kaip.

25

Kaip žinia, ESSEN MOTOR SHOW pagrindas yra ne autogamintojų naujovės, o aftermarket’as, perfomance’as. O šių reikalų čia netrūko. Aišku, labai daug cheap shit’o, pradedant sveriamais coilover’iais, baigiant- plastmasiniais ratais, neonais, ir visu kitu Alibaba mėšlu. Šiaip, gana keista, bet tuo pačiu ir įdomu buvo pamatyti tokių “legendinių” gamintojų stendus kaip, KESKIN, BORBET,BROCK, RIEGER TUNING ir daug kitų, kurie anais laikais buvo klestėjimo viršūnėse ir diktuodavo autokultūros madas. Jie dar ir dabar gyvi, tiesa, jau nebe tie… Viskas labai boring ir labai jau chinese.
Ratų gamintojų buvo visa galybė. Tokia vieta yra labai gera proga pamatyti, kaip kiniečiai yra įvaldę rinką. Kaip pavyzdys: begalė kompanijų, reklamuojančių “savo” Forged split’us. Apžiūri vienos kompanijos produktą, nueini prie kitos kompanijos stendo ir matai tuos pačius ratus su tais pačiais lipdukais, tik kitu firmos pavadinimu. Kaip čia taip? :D Dar pavaikščiojęs, pamatai, kad tokių yra dar daugiau. Aiškumas, kad visi tie split’ai kepami vienoje gamykloje, tik finale uždedami skirtingi center caps’ai… Bet, kaip bebūtų, ratų mėgėjams čia buvo kur akis paganyti.

26

27

28

Visiškai nenustebino didžiulis Vossen stendas.

30

29

Pirmą kartą turėjau progą iš arti detaliau patyrinėti Vossen’ų kokybę . Tiesa pasakius, apie šią kompaniją buvau nusiteikęs skeptiškai. Aišku, gal dėl to, kad jos vardą gadina milijoninis tiražas plastmasinių replikų, kurios žlugdo, bet mano nuomonė kardinaliai pasikeitė. Rimtai nusiteikę žmonės. Net drįsčiau sakyti, kad kokybė duoda į kaulus tiems patiems jankiams – Rotiform. Aišku, nėra čia ką vertinti, kai žiūri į pakabintą ant sienos ratą, tačiau pati gamybos, surinkimo, dažymo kokybė tikrai nustebino gerąja prasme.

31

32

Bet turbūt, labiausiai patikusieji ir neseniai internetą sprogdinę kaliošai – MB.DESIGN
MB. DESIGN Forged VR3.3PZ. Jei dar ieškot batų naujam sezonui – vieneto kaina 1875 EUR.

33

Tokių gamintojų, kaip RAD48 ar MESSER nesutikau, nors tikėjausi, juk abi kompanijos vokiečių.. Bet aš manau, tai labai normalu. Juk rimtiems ratams reklamos nereikia :D
Ok. Gana čia blevyzgavoti apie gamintojus ir jų standartus. Nesu aš automobilių naujovių apžvalgininkas, jų šalininkas ir niekada manęs nedomino 21 amžiaus dežučių su batareikom inovacijos, todėl nekvaršinsiu čia Jums galvos apie visokias ekologijos, elektromobilių naujoves. Ne to čia susirinkom :D Grįžtam prie normalių automobilių.
Vienas įspūdingiausių stendų, tiksliau ten stovinčių agregatų buvo “JP PERFOMANCE”.

34

Manau dauguma petrolhead’ų sutiktu su manimi: Čia stovi viskas, kas turėtų būti kiekvieno benzingalvio garaže.

35

36

37

38

Turbūt, ne dažname renginyje būna galimybė gyvai apvaikščioti ir apžiūrėti tokią legendą kaip Audi 90 Quattro IMSA GTO. 1989 metų gamyba. 720ag/720Nm 1200kg. Tokie skaičiai neabejotinai įspūdingi ir šiais laikais. O visa tai buvo sukurta prieš 28 metus…

39

40

Viename angare randamas “RAUH-WELT BERGIFF GERMANY” kampelis.

42

43

41

Kalbant apie RWB. Čia jis buvo ne vienintelis.

44

Jau ne kartą renginiuose sutiktas oranžinis RWB iš UK.

45

47

Tiesa, šiek tiek pasikeitęs. “D-ING DESIGN” prieš pat parodą, iškepė šiam paršui turbo fanus.

46

Bet mano akiai, BEST OF RWB EVER vienareikšmiškai šis – Christian Ammer’io Porsche.

48

Automobilis, su kurio dizainu pataikyta į obuolio viduriuką. Tinka apsoliučiai viskas. Ir Apple Computer Livery ir ratai, ir tas dvigubas spoileris :O…. Stipru. Labai stipru…

51

49

50

Dar trumpai grįžtant prie trendų – “TOYO TYRES”.

52

Bet aš ne apie Porsche. Aš apie šį monstrą.

53

TofuGarage killeris – Nissan Skyline R32 Pandem. Nors TofuGarage automobilių parodoje buvo ir daugiau, bet šitas vienareikšmiškai Winner’is.

58

54

56

55

57

Neabejoju, kad jau visi matė paskutiniu metu internetą sprogdinančius ferru’us. Man pasisekė juos papyškinti gyvai. Pirmasis “EDELWEISS CUSTOMS” darbas – Ferrari 250GTO replika.

59

Realiai, tai 1975m gamybos Datsun 280Z. Datsunas buvo visiškai nurengtas. MCBurnie Coachcraft – pripažintas Ferrari replikų kepėjas iš Kalifornijos, suteikė šiam Nissanui naują išvaizdą. Aišku Nissanų fanui nesunku iškart atpažinti, po kokiu kėbulu slepiasi šis Ferras, o ir Ferrari istorijos žinovai, bemat atskirtų, kad tai nėra originalas. Kiek žinoma, Datsun 280Z ratų bazė yra ilgesne, nei lenktynių legendos – Ferrari 250GTO.Tad identiškų proporcijų išlaikyti nepavyko. Bet anyway thumbs up!

62

61

63

60

Kitas raudonasis bėris, “KEAN SUSPENSION” kūrinys – 1980m Ferrari 308GTB Original.

64

Po kapotu -originalus F106AB 3litrų V8 agregatas. 252 AG. Apsukos sukasi 7700rpm. Automobilis sveria 1200kg. Pats automobilis buvo restauruotas iš pagrindų. Pradedant nuo variklio pilno perrinkimo, baigiant smulkiomis salono detalėmis. Nupirkta Koni Sport važiuoklė su Accuair Sistema, nelabai tenkino. Todėl buvo visa perdaryta. Ratai taip pat pasirinkti klasikiniai, kad derėtų prie to laikmečio stilistikos – Magnio lyginio BBS E50. Tačiau ir tie buvo perdaryti į 18’. Kiek žinoma, broliai “KEAN SUSPENSION” neturėjo plano pabaigti automobilio šiais metais, tačiau ESSEN MOTOR SHOW organizatoriai įkalbėjo, kad jie užbaigtų ir atvežtų šį šedevrą į parodą!

65

66

67

Labai ilgai tryniausi aplink. Realiai, net nežinau kaip apibūdinti visa tai, ką matai gyvai. Nelabai suvokiama, kokioje planetoje žmonės gyvena, bet tikrai, ne toje kurioje gyvenu aš. Nes nu… Taip žemėje padaryti tiesiog neįmanoma… Tas Quality… Nu tikrai daug matęs “stiprių projektų” bet čia… Realiai kai pasižiūri į tokius build’us, rankos tiesiog nusikapoja pačios. Pradedi suprasti, kad jei gyvenime kažką ir darei, tai tiesiog malei totalų šūdą. Ir jei ateityje turi planų kažką daryti su automobiliu, tai nedaryk – neverta. Geriau užsiimti mezgimu, gėlininkyste ar dar kokiu nuobodžiu briedu…

139

Labai geras pavyzdys, kai pričiu*** pinigų, bet ne skonio automobiliams. Lexy Roxx Lambo New Look…

70

Nu pats pirmas variantas, kai tik pasirodė šis Lambo, buvo tikrai geras. Paskui jis patapo baltas, kas jau į pievas, bet dabar… Perdegė mergina. Suprantama, kad yra nuobodu su tokia pačia išvaizda, bet cmonn. Pirminis variantas buvo -The Best. Ir tai buvo Everesto viršūnė. Reikėjo arba palikt taip kaip yra, arba keist auto ( kas nemanau, kad jai būtų didelė problema). Bet tikrai nenuvaryt į tokias pievas…

68

Gal ir keistai nuskambės iš Z owner’io, bet niekada nebuvau 350Z, 370Z fanas. Mano galva, tikrosios zetkės baigėsi ties z32 modeliu. Kas ėjo po to, aš vadinu eilinėmis muilinėmis, be jokios dvasios. Tačiau Marcel Buck’o Nissanas, dar kartą patvirtino mano nuomonę, kad negražių automobilių nebūna. Buna tik kreivos rankos ir skonio neturėjimas.

71

Atrodo. kaip ir nieko įspūdingo jame nėra. Dropas, Ratai, apdaila. Almost Clean look. Bet Stop! Tie ratai turbūt daro viską. Jau nekalbant, kad šitie MESSER’iai apksritai vieni nesveikiausių ratų ever made, bet ir kaip jie čia skaniai susivalgo! Teisingas akcentas duoda viską!

140

74

72

73

Norint viską aprašyti, pasidalnti visais įspūdziais, kas ten gero /blogo buvo, turbūt reikėtu kokių 5 straipsnių ir aišku, ne vienos dienos apibėgti 12 angarų. Kas liečia stenco reikalus, man labai patiko, kad nebuvo ‘the same cars just with different wheels’ masofkės. Organizatoriai tikrai pasistengė atrinkti ‘Top Quality’ projektus.

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

Beja, jau ne pirmą kartą matomas MTS-Technik VW Golf MK2 su 3.2 swapu. Retai sutinkamas, taip pavyzdingai padarytas golfas.

92

93

98

96

95

94

97

Taip, tiesa ir ta, kad dauguma čia esančių automobilių realiai yra demo car’ai, reprezentuojantys vieną ar kitą brend’ą, dirbtuves ir kompanijas. Todėl nenuostabu, kad su quality yra labai stipriai pasistengta.

99

100

101

102

103

104

105

106

107

108

109

110

111

112

113

114

115

116

117

118

119

120

121

122

123

124

125

126

127

128

129

130

131

OK. Užteks kankinti Jus blevyzgomis. Prieiname prie reziumė. O reziumė yra toks. Labai sunku nekrist į depresiją apsilankius tokioje vietoje. Ferrari, Porsche, Maseratti, ir visa kita vaivorykštė nesveikų build’ų, kurių Europos renginiuose jei ir pamatai, tai vienetus. Superinė vieta pamatyti kitokius nei įprasta projektus. Jei kas dar nebuvote, bet galvojate čia atvykti – nedvejodami, jau dabar bookinkitės atostogas į Essen’a. Man, prieš apsilankant, buvo klausimas kodėl paroda vyksta visą savaitę, ką ten tiek daryt? Bet kai atvykau, gavau atsakymus į visus savo klausimus. Kitais metais tikrai važiuosiu ir tikrai, ne vienai dienai.

PEACE!

138