– VAG FARM –

virselis

Aš visada užduodu sau klausimą: ant kiek gali būti petrolhead’as? Kur ir kada yra tos ribos? Turėti du, tris, keturis projektus garaže. Kada yra per daug? O kodėl tai turėtų būti per daug? Ir aš nekalbu apie tarkim kolekcionierius, ten visiškai kita politika. Kalbu apie žmones, kurie patys padaro visus žingsnius, nuo automobilio nupirkimo, iki visiško rebuild’o savom rankom. Žmogų ir jo darbus, apie kuriuos šiandien blevyzgavosiu, pazįstu gan seniai, bet niekuomet nebuvau net susimąstęs, kaip stipriai yra judama.
Didžioji Lietuvos petrolhead’u dalis, kuri sukasi auto judėjime, o ypač VAG’ų grupės fanai, turbūt puikiai pažįsta vieną didžiausių Lietuvos VAG’ų maniaką – Giedrių, (Čilis). Jau daug metų jo build’us galima pamatyti auto renginiuose, į kuriuos jis dažniausiai atveža ne po 1 ir ne po 2 savo projektus. Kaip antai, visai nesenai praūžusiame Chill&Grill fest’e, jis atvežė net 4 savo build’us. Ir dažniausiai neišvažiuoja tusčiomis. Automobiliai kiekviename renginyje, be didesnių vargų šluoja apdovanojimus. Renginiai renginiais, bet šią vasarą, gavau tikrai unikalią galimybę, pamatyti virtuvę iš vidaus, kur gimsta visi jo projektai ir… kaip čia išsireiškus.. to net negalima pavadinti garažu. Tai, ką pamačiau, apsilankęs jo valdose, galima pavadinti Vag’u plantacija.
12

Atvirai, dar nesu gyvenime sutikęs tokio “trenkto” žmogaus, kuris turėtų tokią kolekciją. Tai drąsiai galima vadinti savotišku VAG istorijos muziejumi.

13

14

19

17

15

16

18

29

Tai kokia gi ta priešistorė? Kodėl būtent VAG koncerno automobiliai taip įsisiurbė į Čilio smegenis? Viskas prasidėjo nuo to, kuomet būdamas 15 metų, vieną dieną su draugais nusprendė nusipirkti automobilį. Susimetė apie 500 lt ir taip gavosi, kad už šią sumą nupirko 1979 metų gamybos originalų elektrinės spalvos MK1 1.6 GTI. Su juo važinėjo neilgai, nes tik vienas draugas turėjo teises, tad netrukus golfas buvo parduotas. Tačiau, to užteko. Čiliui šis automobilis labai patiko ir būdamas 17metų, nusprendė nusipirkt būtent Golf MK1. Planas buvo nusipirkti ir susitvarkyti pilnai, kol sulauks 18 metų, kad išsilaikęs teises jau galėtų džiaugtis savo pirmuoju automobiliu. Taip ir padarė, susirado raudoną MK1. Persidažė, pasitvarkė kelis dalykus ir gavęs teises, pora metų juo važinėjo. Turbūt visa tai ir lėmė visos VAG’manijos pradžią. Po pirmojo golfo buvo nupirktas dar vienas mk1 cabrio, supuvęs iki pagrindų. Buvo daug vilčių ir jaunatviškų svajonių prikelt, bet taip ir liko svajonėmis. Kėbulas buvo tiesiog tragiškas ir greit nusviro rankos kažką daryti. Vėliau buvo nupirktas dar vienas baltas mk1 cabrio, gan padorios būklės. Bet pasikeitus gyvenimo vėjams, Čiliui teko krautis lagaminus ir keltis gyventi į Didžiąją Britaniją. Tad cabrio buvo parduotas.

4

Daugeliu atvejų, emigracija, šeimos sukūrimas ir panašūs dalykai, būna istorijos pabaiga, kuomet ant garažo vartų užkabinama didelė ir sunki spyna, bei įkalamas vinis, ant kurio pakabinami kedai. Tik ne šioje istorijoje. Apšilęs kojas svečioje šalyje, Čilis pradėjo ieškotis automobilio. Turbūt nieks nenustebs, kad ieškoma buvo VAG grupės automobilio. Taip, vieną dieną kieme apsigyveno 2005 metų gamybos Audi A3 3.2 Quattro. Automobilis buvo pačios pilniausios komplektacijos, su maža rida, net gale šildomomis sedynėmis… Kaip sako: “pas A3 to dar nebuvau matęs

11

Nusipirkęs automobilį, didelio žinių bagažo apie šitą modelį, jo galimus modifikavimus daug neturėjo. Nieko nelaukęs įkrito į interneto platybes ieškoti, ką galima išgimdyti iš šio modelio.
‘Pradejau naktim sėdėti ebay, ieškoti standartinių RS3 ir šiaip retų dalių. Pirmas mod’as buvo ratai ir coilai, paskui sekė visa apdaila ir salonas. Paskutinis dalykas buvo įsidėti RS3 2.5 TFSI variklį, kurio iki šiol nerandu’.

22

28

27

26

Šiai dienai tai pilna konversija į RS3. Visos dalys originalios gamyklinės, pradedant karboniais priekiniais sparnais, RS3 stabdžiais, baigiant “Recaro” bucket’ais.

24

Kita garažo istorija – Golf MK1 GTI.

7

Kadangi, visi turėti MK1 buvo gan baisios būklės, nusprendžiau būdamas UK, Lietuvoje po truputi lipdyt ledinį mk1 nuo pagrindų. Per forumus iš Panevėžio nusipirkau ladai geru kebulu 1982 MK1 GTI. Virinti reikėjo labai minimaliai, tad nebuvo gaila mokėti už jį 4000 lt. Tais laikais, 10 metu atgal, tai buvo pinigas. Visą išardžiau, padaviau dažytojui ir kitą kartą grįžęs, jau radau pilnai perdažytą.

8

9

Būdamas UK, kasdien ieškojau dalių, o grįžęs į LT, po truputi rinkdavau. Tai truko apie 8 metus. Viską, ką rasdavau pirkau nauja, stengiausi padaryt kuo originalesnį OEM+ golfą, kad viskas atrodytu gamykliškai. Tam puikiai tiko MK3 16v motoras su scirocco 16v įpurškimu. Kadangi, viskas BOLT-ON ir nereikia perdaryti jokių variklio tvirtinimų, šiai dienai turim 110kw, kas yra pakankamai 900kg automobiliui.

6

Salone MK1 cabrio “RECARO” sėdynės, persiūtos originalia 1979 GTI medžiaga.

10

Apie visus buvusius, esamus ir būsimus Čilio projektus, jų istorijas būtų galima drąsiai parašyti knygą. Kaip pvz turimas darbinis Volkswagen Transporter. Pabrėžiu – darbinis! Originaliai liko turbūt tik kėbulas. Nes, nuo pirkimo, šiame automobilyje pakeista kardinaliai viskas. Automobilio priekio ir galo konversija iš 2003 metų į 2012 facelift. Įdėtas 2.0 BI-TDI variklis. Važiuoklė iš FWD padaryta į 4 Motion+DSG. Audi S3 sėdynės priekyje. Gale multivano salonas. Juodos lubos. Coilai, twin pot stabdžiai priekyje. Audi Q7 R20 10j all around ratlankiai. Ir čia galima pasakot be pabaigos….

36

O paklaustas, ar dar turi dar kažkokių ateities planų? Jis nedvejodamas, ramiu veidu atsako:
“Šiuo metu garaže turiu dar 6 automobilius, kurie laukia savo eilės, kai kurie jau matyti, kiti ne. Ypač laukiu momento, kada į gatves išriedes USA MK1 RABBIT ir MK1 JETTA Coupe. Must Have sąraše būtu: 1979 visiškai stock raudonas MK1 GTI 1.6. Tiesiog noriu tokio. Ir 2009 metų LIMITED EDITION MK1 CITI GOLF, kurių buvo pagaminta tik 1000vnt. Gal vieną dieną parsivešiu tokį iš Pietų Afrikos. Kitais metais planuoju vėl išvažiuot į gatvę su savo CADDY G60, kurį jau 2 metai kaip pamiršęs dėl laiko stokos ir kitų projektų”.

1

2

3

5

Taigi, ant kiek gali būti Petrolhead’as? Manau ši blevyzga aiškiai parodo, kad visame šiame suaugusių berniukų pasaulyje, jokios ribos neegzistuoja.
Peace!

30

21

31

33

32

34

23