BMW 330XD

VIRSELIS

Pagaliau pribrendo reikalas sukeverzoti istoriją apie šeimyninį ‘Ekemšeštą’ J . O istorija labai paprasta.

Beveik prieš metus šeimoje apsigyveno BMW E46 330xd M57D30O1 159kw touringas. Automobilis iš gamyklos išriedėjo turbūt pilniausios komplektacijos, kokia tik gali būti šiuose modeliuose. Pilnas M paketas, Harman Kardon Hi-Fi garso sistema, rekarinės odinės šildomos, elektrinės su atmintimi sėdynės, navigacija ir t.t.  Automobiliu 80% naudojasi žmona, kuri labai patenkinta šiuo pirkiniu. Ypač ziemą džiaugėsi xd privalumais (prieš tai vairavo rwd J )

Tačiau aš ramiai gyventi negalėjau. Nei dropo, nei ratų. O ir variklis, tiesiog kaukdamas prašėsi prikišti prie jo nagus.

Taigi, pradėjau žvalgytis ir ieškoti, ką čia galima būtų  padaryti. Ir prasidėjo.

Pirmiausia užsakyti BBS LM R19 ratlakiai ( aišku kad replikos)

1 2

XD važiuoklė yra šiek tiek aukštesnė, nei paprasto E46. Sumontavus ratu, išsigandau. Automobilio aukštis buvo toks, kad norint į  jį įlipti, reikėjo kopetėlių… Teko iškart nert į coilų paiešką. Čia susidūriau su gan didele problema. Paprasto E46 coilai netinka, o xd nelabai kas gamina. Apie sveriamus- apskritai reikia pamiršt. Net ir geresni gamintojai, ne visi gamina. Po ilgų paieškų ir keletos nesėkmingų komplektų parsisiuntimo, pagaliau nupirkti KW V1 coiloveriai.

3

Su važiuokle kaip ir viskas. Tad atėjo laikas pajudinti variklio skyrių. Nesiplėsiu apie tepalų, žvakių, filtrų, diržų keitimus  ir įsiurbimo kolektoriaus sklendžių šalinimus J Nupirktas strutbaras ir naujas Intercooleris.

4

Pagavau momentą, kada žmonai reikėjo išvykti į komandiruotę ir automobilio kurį laiką jai nereikėjo. Iškart nulėkiau  pas “1nsane chiptuning”. Pagrindinė mintis buvo pakelt šiek tiek galios. Tačiau pradėjus judint variklio mazgus, paaiškėjo, jog ne viskas yra gerai. Pasirodo BMW naujesniuose varikliuose prasišovė su išmetimo kolektoriais. Jie pradėjo montuoti skardinius kolektorius ir laikui bėgant šie sudega ir prakiūra. Ne išimtis ir maniškis. Bet negana to, kad jis sudegęs, tai tuo pačiu, sudegusios drožlės nukeliavo iki turbinos ir sugadino jos geometriją. Teko pirkti naują turbiną, o taip pat nupirktas špižinis kolektorius nuo dyzelinio bmw E39.

Sudėjus naujas detales, palengvinus kvėpavimą išmetimo sistemoje, pagaliau suprogramuotas ECU (ačiū 1nsane’ams )

 

Ir kaip gi be test drive’o . Pirmo testo atstumas buvo lygiai 3km ir sankaba pasakė ATE!

5

  1. Idėta nauja sankaba. Tuo pačiu įdėtas naujas diskatorius (ačiū garaziukas.com)

Test drive Nr2.

Kaip ir viskas gerai. Tačiau po kiek laiko, paspaudus akseleratorių, atsiranda vibracija. Ilgai ieškoti problemos nereikėjo. Pagrindinis škyvas neatlaikė ir pasakė ATE!

Test Drive Nr3.

Pasikeitus škyvą trečias bandymas  pagaliau sėkmingas. Automobilis važiuoja tikrai smagiai. Nepalyginamai geriau nei prieš lindimą prie varikliaus skyrio.

Ką gi. Atėjo laikas išsiaiškinti, kokie skaičiai slepiasi variklyje

7

Ir turime visai neblogus skaičius. 280ag ir 672 NM su 1.6 bar boost’u. (stock’e 204ag ir 410 Nm)Matuota beveik 30 laipsnių karštyje.

6

Štai tokia Ekemšešto istorija. Dabar tai puikus, ekonomiškas ir šiek tiek važiuojantis daily car’as, kuriuo važinėja mano brangioji žmonelė. ( Aišku kartais atimu,  prapūsti suodžius  išmetimo sistemoje :D )

Kas toliau? Mintys ir idėjos kaip visada keičiasi kasdien. Vieną dieną ateina mintis parduot, kitą – atimt iš žmonos ir iš daily daryt kažkokį projektėlį. Trečią dieną mintys sukasi, kad palikt tokį, koks yra ir laimingai vazinėtis.

Vien žo, žiema ilga. Laikas parodys.

8P 9P 10P 11P 12P 13P 14P 15P 16P 17P

Ačiū visiem ,kas ištvėrė ir perskaitė visą keverzonę. Nesu rašytojas ir visiškai nemoku rašyt straipsnių, bet tikiuosi, kad nors kažkiek buvo įdomu skaityti.

Iki greito…