Wheel Works Project – Fairlady Z. Part 1

VIRSELIS

Z32 modelio istorija prasidėjo 1987 metais, kuomet 2 automobilių dizaineriai – Isao Sono ir Toshio Yamashita sukūrė šį modelį. 1989 metais Nissan Z32 išvydo dienos šviesą. Eksportui jis buvo gaminamas iki 1996 metų, o Japonijos rinkai net iki 2000-ųjų. Iš viso jų pagaminta 164 170 vnt. Eksportui – 99 286 vnt, o JDM rinkai – 64 884 vnt. Visuose modeliuose ėjo vienas ir tas pats variklis, t.y. V6 3.0litrų. Tiesa galima buvo pasirinkti tarp atmosferinio ir twin turbo variklio. Twin turbo variklis buvo žymimas VG30DETT kodu. Galingiausias twin turbo variklis turėjo 224KW ir 384NM. Atmosferinis VG30DE turėjo 166KW ir 268NM. Kėbulų pasirinkimas buvo iš 3 variantų: dvivietis , 2+2 (turi dvi vaikiskas sėdynes gale) ir kabrioletas.
OK. laikas pradėti keverzoti dienoraštį, kuris kolkas be pabaigos. Tačiau yra susikaupę reikalų, kuriuos, kol atsimenu noriu surašyti. Iškart noriu atsiprašyti už nuotraukas darytas su bulgarke. Kas buvo proceso eigoje po ranka, tuo ir fotkinta.
Mano istorija su šiais automobiliais prasidėjo nuo 2+2 twin turbo europietiško varianto, 1993 metų modelio.
1
20

22

18
( ką domina info/foto apie ex gyventoją, trumpą aprašymą rasite šioje nuorodoje- http://www.jdvisual.lt/?p=6987 ).

Pirmas susipažinimas su zetke buvo ne pats maloniausias. Gan retas modelis keliuose. Informcijos, ar kažkokių specialistų konsultacijos apie jį gauti Lietuvoje praktiškai neimanoma. Dalių rast – misija Marsas. Ir po kelių metų kariavimo su juo, jėgos apleido. Neatlaikė nervai ir pastovus maišais pinigų kišimas į tą geldą.Todėl buvo parduotas. Tačiau jau pardavinėdamas žinojau, kad kažkada tikrai suaugsiu šiam modeliui ir prie jo grįšiu. Nepraėjus 2 metam, į garažą vėl grįžo zetkė.
2
Šį kartą tai 1990m. NISSAN Z32 300ZX TWIN TURBO 2 SEATER Fairlady Z – tikras USDM. 2 seater’io norėjau visada. Tačiau šį modelį rasti yra dar sunkiau .
Dar turėdamas savo juodulį, buvau susitikęs su šia zetke ir jos savininku. Atsimenu, kaip dėl jos varvinau seilę. Ir net nesvajojau, kad praėjus keliems metams jos savininku tapsiu aš :D
3

4
Kad būtų aiškiau, kuo šie modeliai skiriasi, trumpai papasakosiu:
2 seater’is nuo 2+2 skiriasi:
-12cm Trumpesnė ratų bazė.
-21.5cm Trumpesnis kėbulas.
– 1cm Siauresnė.
– 5mm Žemesnė.
– 104kg Lengvesnė.
Buvusio savininiko rankose kažkada atrodė taip:
5

6
Į mano garažą ji atkeliavo jau nebe stock komplektacijos. Auto įsigyjau vasaros gale,tad planas buvo pasidžiaugti paskutinėmis šiltomis dienomis ir sulaukus rudens kibti į darbus. Nes faktas, kad esamas stovis ir išvaizda manęs netenkino . Deja, pasidžiaugus vos kelias savaites viena iš turbinų iškeliavo anapilin. Čia linksmybės ir pasidėjo. Kas nežino: norint zetkei išlupti turbinas, reikia lupti lauk visą variklį. Kitaip šansų jas iš ten išoperuoti nėra. Taigi , išluptas motoras. Nuimtos turbinos ir išvežtos restauravimui. Aišku išlupus variklį atsirado priėjimas prie kitų vietų, kurias sunku pasiekt, kai variklis kėbule.Iškart keičiamos visokios gumytės, tarpinės, diržai ir kita smulkmena.
20
Po kelių dienų grįžo atrestauruotos turbinos.
7
Zetkės visada turi bėda su tepalo aušinimu. Originaliai stovi labai mažiukas radiatorius, kuris nesugeba tinkamai aušinti tepalo. + Pastačius didelį intercooler’į per centrą ( kuomet OEM intercooler’iai būna 2 ir stovi šonuose) ir taip mažą radiatoriuką tas intercooler’is visiškai atitveria nuo oro srauto. Todėl nupirktas didesnis tepalo radiatorius ir dar jam nupirktas papildomas ventiliatorius, kad jau tikrai būtų užtikrintas aušinimas.
8

8a
ACT keramika.
19
Viskas susukta, įgrūsta atgal į kėbulą, supilti visi reikalingi nauji skysčiai.
21
Padaryti custom Driftworks radiatoriaus laikikliai iš Audi a4 balkio :D
22
Atgaivintos įsiurbimo blekos.
23
Nu ką… First Start! Nenuvažiuodami nuo keltuvo užkuriam automobilį, užšildom iki darbinės temperatūros variklį ir BAM!!! Iš duslintuvo pasipila dūmų kamuoliai. F**k! Bėgu prie turbų, o per jas tepalas tiesiog upeliu… Nice… Vėl viskas iš naujo…
Vėl lupamas lauk variklis ir štai ką turim:
24

25
Vežu turbinas atgal. Meistrai bando man įrodyti, kad su turbinom viskas tvarkoje ir kad problema ne jose. Jų diagnozė -užkimšta abratkė arba leidžia per riebokšlius. Negi aš ant tiek durnas, kad būčiau neišvalęs abratkės ir dar ją užkimšęs, kuri ir taip nykščio dydžio ir eina tiesiai į karterį be jokio kampo? Argi nebūčiau pamatęs, kad kolikas tepaluose? . O geriausias jų pasiūlymas: įdėti variklį be turbinų, jį užvesti ir žiūrėti kas darosi. Kaip jum toks specializuotų meistrų pasiūlymas? OK. konsultuojuosi su visais iš eilės, sėdim prie variklio, tikrinam visus galus, gal kažkur kažkas netaip surinkta ar dar kokia velniava. Tikrinu visas galimas teorijas. Bet FUCK NO!!! Viskas visur tvarkoje ir nėra prie ko prisikabinti. Grįžtu pas turbų “specus”. Atsivežu išmetimo kolikus, nes jie nori įsitikinti, ar ten tikrai nėra tepalo. Aišku, kad jo ten yra. Nes turbinoje buvo tiek tepalo, kad sparnuotė tą tepalą taško į visus galus. Bet aiškiai matosi, kad ne iš variklio tas tepalas ateina. Tai su padidinamuoju stiklu pažiūrėję meistrai, sutinka man dar kartą ir pilnai perrinkt turbinas. Pasirodo as tik dabar išgirstu, kad pirmą kartą jie ne viską perrinkinėjo, nes nematė reikalo keisti visų tarpinių ir t.t.
Second Start!
Iš antro karto kur kas geriau. Leak’o kaip ir nebėra. Viskas veikia, nedūmina ir niekas neleidžia. Su varikliu Done! Judam toliau.
Vienas po kito keliauja žaislai:
Nardi Classic vairas.
26
Naujas OEM Shift Knob ( senas buvo iki negaliu nepatogus ir visiškai nesipaišė į bendrą vaizdą ).
27
Naujas Greddy turbo timer.
35
Nauji Corbeau RRS Low Base foteliai.
28
Esamų OHLINS amortizatorių darbas visiškai netenkino, tad nupirkti D2 Racing Sport coilai.
9
Supirkta trūkstama važiuoklė.
10a

10b
Nupirkti nauji išmetimo bakeliai ir iš naujo suvirintas visas išmetimas.
11
Taip pat įsigytas senai norėtas ir svajotas JDM Special Edition Nismo priekinis bamperis.
12
Galinis originalus spoileriukas niekada nekėlė didelio žavesio. Rasti tokį, kokio visada norėjau misija neįmanoma. Sugalvota pirkti stiklo audinio spoilerį ir perdaryti į custom.
13
Vieną dieną iš Japonijos į duris pagaliau pasibeldė ilgai laukti Speed Star Professor SP4 batai.
14
Lekiam į garažą, dedam ir žiūrim kas kaip atrodo ir ko trūksta.
16

15
Pats kėbulas atkeliavo į mano rankas ne pačios idealiausios būklės. Rūdžįų aišku nebuvo. Šie kėbulai nėra linkę rūdyti, nebent po avarijos būna prastai sulipdyti. Buvo įlenkimų, pasilupusio lako/dažų vietų ir kėbulo pabraižymų. Ilgai svarsčiau, ka daryti su kebulu ir nusprendžiau pabandyti apklijuoti plėvele vienam sezonui, kol surasiu patikimą ir gerą dažytoją,kuriam patikėčiau automobilį.
Kaip ir dažymui, taip ir klijavimui, kėbulas turi būti paruoštas.
17
Turint “nuostabius” Lietuvos įstatymus, teko pjaustyt skyles sparnuose ir kišti posūkių lemputes, nors gamykliškai jos nepriklauso sparnuose USDM modeliuose, bet “mylimieji” tuvlitininkai to reikalauja.
18
Artėjant pavasariui, beveik viskas atkeliavo . Liko tik apklijuoti , surinkti ir lėkt į gatvę. Deja, šioje vietoje ir vėl nepaeina korta. Atgavus apklijuota automobilį pamačiau, kad esamas vaizdas ir plėvelės kokybė manęs visiškai netenkina. Eilinį sykį daug pyp pyp pyp pyp pyp…. Atia už savaitės vykstančiam Freshfit’ui… Atia vasaros trip’ams ir event’ams… Atia visam vasaros sezonui… Nuspręsta automobilį marinuoti garaže ir palaukti, kol praeis visas įtūžis, nurims nervų bangos ir blaivia galva mastyti, ką daryti toliau. Nervų raminimas truko visą vasarą. Bėgant vasarai galvoje sukosi begalė minčių, ką čia daryti toliau. 100% buvo aišku, kad plėvelė eis lauk, kad reikia ieškoti dažytojo. Ir kad reikia kažką daryti su swap’u. Bemastant atėjo ruduo. Rastas dažytojas. Vėl kimbame į darbus. Nors automobilis buvo pusiau išrinktas,bet labai niežtėjo nors kartą per visą sezoną išlysti iš garažo ir prasukti ratuką. 30kilometrų užteko, kad prisimint ir pripildyt pilnas kelnes laimės. Kiek nedaug reikia ir iškart atsistato visos sugadintos nervų ląstelės ir vėl kiltų ūpas prie jo karpštytis. Automobilis, už kurio vairo atsisėdęs supranti dėl ko tu visą tai darai.Dėl ko nemiegi naktimis. Dėl ko visi tie keiksmažodžiai ir nervu ugnikalniai…
5

1

4
More photo’s -> http://www.jdvisual.lt/?p=7802
Dar vasaros gale nupirktas EP Racing GT spoileris.
30

29
Rudens darbai prasidėjo nuo plėvelės lupimo lauk.
31
Nuspręsta rankas prikišti prie variklio šiek tiek rimčiau, tad vėl teko jį lupti lauk. 3 variklio lupimas nuvažiavus 30 kilometrų? OK :D
32
Vasarą buvo rastas dažytojas. Taip pat nuspręsta keisti automobilio spalvą. Tad automobili teko išrinkti iki griaučių. ( Nebeįsivaizduoju kaip jį reikės surinkti atgal ).
Lentynoje guli ir instaliavimo laukia guolinės JWT 700BB Sport 700+HP turbinos. ( JWT Vs OEM )
33
Šiai dienai viskas isrinkta ir zetke iškeliavo dažų persodinimo operacijai.
34
Tikiuosi pavasarį bus nuveikta nemažai darbų kuriuos galima bus aprašyti, pasidalinti savo vargais ir sukeverzoti istorijos pratesimą.
Tai pat DIDELIS AČIŪ! visiem, kas prisideda ir padeda prie sios geldos prikėlimo!
Iki

MODLIST FOR TODAY

ENGINE

JDM VG30DETT engine.
2x JWT 700BB Sport 700+HP turbo.
2x Z1 5-Bolt SS Donwpipes.
2x Greddy type RS Blow off valves.
MINE‘s Motorsports ECU.
FM Intercooler.
Driftworks 52mm radiator.
ACT Ceramic clutch.
Wiltec oil cooler.
Removed HICAS system.
All new head gaskets.
EGR elimination kit.
Removed A/C system.

CHASSIS

D2 Racing Sport coilover kit.
AMS Motorsports front strut tower Brace.
AMS Motorspots Rear strut tower Brace.
Driftwors tension rod.
Driftworks traction rod.
Driftworks camber arms.
Driftworks HICAS eliminator kit.
Driftworks rear upright and control arm poly gumos.
Energy Suspension steering rack poly bushes.
Energy Suspension front sway bar poly-bushes.
Japspeed rear lower adjustable control arms.
Japspeed front lower adjustable control arms.
Centric Perfomance front drilled brake discs.
Centric perfomance rear drilled brake discs.
SSR Professor SP4 Wheels 18‘

BODY

OEM Nissan JDM Nismo JSPEC Front bumper.
Front bumper foglights scoops.
OEM Front JSPEC corner dummy light units.
Custom side skirts.
Custom rear spoiler.
EP Racing GT Carbon spoiler.

INTERIOR

Nardi Torino Classic steering wheel.
OEM Nissan shift knob.
Corbeau RRS Low Base seats.
Wiltec Air- fuel ratio gauge
Wiltec oil temperature gauge
Greddy Profec E-01 EBC.
Greddy turbo timer.
JDM Speedometer.