Wheel Works Project – Fairlady Z. Part 2

63

Po paskutinės keverzonės praėjo nemažai laiko ir padaryta gan nemažai darbų. Pabandysiu atkapstyti nuotraukas, prisiminti ir aprašyti kiek įmanoma daugiau apie tą sunkųjį laikotarpį.
Baigiau tuo, kad automobilis buvo išardytas ir išvežtas dažytojams. Ilgi vakarai google platybėse, tūkstančiai foto peržiūrų, renkantis spalvą. Žiūrint į patį modelį, galvoje vizija buvo viena. Automobilis jokiu būdu negali būti juodas, pilkas ar kokios kitos tamsios nuobodžios spalvos. Šiam automobiliui reikia ryškios spalvos. Todėl apsispręsta dažyti geltonai. Atrodo, kas čia tokio ta geltona spalva ir dar be jokio perlo. Nuėjai, atsivertei paletę, pirštu bedei, ir viskas. Aha…. Supratau, kad pasaulyje turbūt neegzistuoja spalva, kurią būtų galima išsirinkti pažiūrėjus į pirmą pavyzdį. Peržiūrėta daug palečių, balionėliais maišyti ne vieni dažai, purkšta ant dalių ir žiūrėta, kaip prie tam tikro apšvietimo žiūrėsis spalva. Galų gale išsirinkau. Spalva parinkta iš Lamborghini paletės. Lambo Giallo Corona.
1

2

3

4
Kol zetkė gyveno pas dažytojus, nesedėjau rankų sudėjęs ir aš. Išsiplovėm greičių dėžę.
5
Variklio skyriuje nurėjosi kuo mažiau margumynų, tad nuspręsta visas dalis dažyti juoda struktūra. Imtasi intercooler’io dažymo.
6
Nusmėliuotas kolektorius ir vamzdynas. Pradžioje buvo ieškoma firmos, kuri galėtų nudažyti visas dalis milteliniu būdu su struktūra, tačiau vėliau, nutariau viską nusidažyti pats. Nupirkta VHT WRINKLE PLUS juodų dažų. Kas nežino, tai dažymo principas-Wrinkle, kitoks nei įprastais dažais. Nudažius dalį, reikia aukštos temperatūros, kad dažas įgautų struktūrą. Teko gamintis šiokią tokią kamerytę. Ilgai žaidus su tais kaitinimais, galų gale kažkas gavosi, bet ateityje tikrai nekartočiau šito žygio. Tiek pinigų, tiek vargo prie tokio dažymo būdo, pakankamai daug. Greičiau, paprasčiau ir manau pigiau (bent jau mano atveju) būtų visas dalis atiduoti specializuotiems meistrams. Na bet pabandyti juk reikėjo :D
7

8

9
Taip pat atkeliavo ir laukti part’sai. Naujos HKS kempinės oro filtrams.
10
AMS Motorsport išmetimo kolektoriai. (Stock Vs AMS Motorsport)
11
Deatchwerks 750cc purkštukai.
12
Turėdamas pirmąją zetkę, susidūriau su kojų pirštų svilimo problema, nes turbos ir downpipe’ai eina tiesiai po kojomis. Imtasi kiek įmanoma sumažinti tą karštį.
13
Na ir pagaliau, po beveik pusės metų, Ledi iš dažytojų parsibaladojo namo.
14
Reikia kibti į darbus! Ir čia užplūsta neviltis. Kaip jūs galvojat, ar atsimenu, ką, kur ir kaip ardžiau prieš metus laiko? Teisingai. Aišku ne! Dvi dienas ufonauto veidu vaiksčiojau aplink kėbulą. Rankos už galvos, nesibaigiantys keiksmažodžiai, galvoje visiška tuštybė. Spjaunu į viską, uždarau garažą ir važiuoju namo. Sėdu prie kompo, bandau nagrinėti visas nuotraukas darytas ardant (aišku jų beveik nedariau). Atsipompuoju manual’ą. Tyrinėju jį ir bandau kažkaip išsiaiškinti, kaip ten ką ardžiau ir iš kur pas mane atsirado tiek daug nematytų man gyvenime detalių :D Grįžtu atgal į garažą su mintim, kad tuoj bus viskas aišku ir kilsim į kovą, bet… Tik pamatęs tą išlaupytą kėbulą ir nematytas dalis, kurios pasirodo yra nuo šio automobilio, vėl panyru į neviltį ir gilią depresiją….
15
Iki šiltojo sezono, dienos jau suskaičiuotos, o Ledi embriono stadijoje, tad susitaikau su mintimi, kad ir ateinantį sezoną į aikštelę nebeišbėgsiu. Bet tuo pačiu metu, į garažą vienas po kito užsuka draugai. Ramina ir ragina nepasiduot. Jei ne draugai, jų palaikymas ir pagalba, tai turbūt iki dabar Ledi dulkėtų garaže. Kol sėdėjau kampe, žiūrėdamas į tą metalo krūvą, chebra ėmėsi veiksmų. Vienas puolė krapštytis salone, kitas lipo į variklio skyrių ir pradėjo atkasinėti visą laidyną.
16
Pagalbininkų gretos vis gausėjo. Praėjus keliom dienom, beveik viskas atsistojo į savo vietas. Visa elektros instaliacija vietoj. Laikas grūsti širdį. Beja, su ja irgi būta niuansų. Praeitoje rašliavoje minėjau, kad bus montuojamos didesnės turbinos. Prie jų taip pat reikėjo ir didesnių kolektorių. Čia būta keblumų. Visi modai nebuvo taikyti nuo kažkokios kitos markės automobilio. Viskas skirta būtent šiam motorui, tad kaip ir turėtu būti logiška, jog viskas turi dėtis bolt on. Aha… Svajonėse… Kolektoriai neužsideda, turbinos netelpa. Teko pamodifikuoti bloką ir variklio kronšteinus. Negana to, reikėjo sukti galvą ir surasti būdą, kaip pasukt, ką nusukt, ką palenkt, kokiu kampu viska įkišt ir galų gale, per Marytės plauką, viskas atsistojo į savo vietas. Priminsiu, kad visas šitas procesas vyksta su išluptu varikliu :D
17
Pagaliau variklis surinktas ir įkrautas į kėbulą.
18
Labai gerai turėti draugų, kurie tau net neprašant siūlosi padėti :) Vienas toks labai mėgstantis ir norintis kažką pavirint, pasisiūlė suvirinti sėdynių rėmelius ir išmetimą. Didelius Ačiū jam už tai.
19

20

21
Salonas ready.
22

22a
Antikoroziniu išpurkštos arkos.
23
Nupirktos Federal Rs-R 595 gumos.
Priekis: 225/40/18 9J
Galas: 245/35/18 10J
24
Toliau kraunamos dalys ir surinkinėjama išorė.
25

25a

26

27

28

29

30
Į pagalbą pasikviečiau draugus, kurie moka elgtis su automobiline plėvele. Apklijuotas galinis spoileriukas ir stogas. Ačiū jiems už pagalbą!
31
Prisuktas suoliukas ir prikabinti slenksčiai.
32

33
Negaliu patikėti. Susirinko!
34
Aišku būtu neįdomu, jei viskas būtų ne paskutinę dieną. Ledi baigta rinkti paskutinį vakarą prieš Freshfit renginį. Liko TIK viską išsiplaut, išsivalyt, nusivaškuot… Kaip visada, paskutinė bemiegė naktis ir kitą dieną jau stovime Litexpo rūmuose.
35

36
Po renginio prasidėjo programavimo darbai. Šioje vietoje viskas taip pat nesiklostė taip gerai, kaip tikėtasi. Vieną dieną dingo sankaba. Kitą dieną buvo nurautas išmetimas ir pradėjo ūžt reduktorius. Paskui išlindo didesnė bėda.Keliant slėgį, užsipūtus turbinoms,pradėjo krist slėgis. Priežasčių, kaip visada gali būti daug. 1. Per silpnai įveržti aktuatoriai. 2. Pjauna grybą EBC ( electronic boost controller ) 3. Užsipūtus turbinoms susitraukia intake vamzdis. Pastarojo varianto kaltininkas aš pats. Visai praleidau šį momentą ir nepasigaminau normalaus vamzdžio, tad buvo paliktas gamyklinis plastmasinis. Mažiausiai norėjosi , kad tai būtų aktuatorių bėda. Jei ji pasitvirtintu, spėkit, ką reiktų daryti? Taip. Vėl lupti variklį. Nes priėjimo prie aktuatorių nėra visiškai. Taip beieškant bėdos, atėjo laikas Chill&Grill’ui.
37

38
Belekaip Ačiū organizatoriams už įvertinimą! Iš renginio parsivežtas ‘Best Jdm Car’ apdovanojimas. Tokie įvertinimai tik stiprina polinkį judėti į priekį ir siekti naujų tikslų.
39
Grįžus iš Chill’o, automobilis stojo į garažą ir geram mėnesiui buvo pamirštas. Mūsų santykiuose darėme pertrauką, tikrąja ta žodžio prasme.
Taip atėjo paskutinis vasaros mėnuo, o Ledi nei suprogramuota, nei rasta priežastis, nei spėta ja pasidžiaugti. Važiuot su ja aišku galima. Tad vieną savaitgalį sugalvojau pramankštint jos kaulus, pratestuot ilgesniame kelyje, gal išlys kokie bug’ai, kad žiemą būtų galima taisyt klaidas. Nutariau patripint po Lietuvą. Reisas buvo toks: Vilnius – Kernavė – Kaunas – Jurbarkas – Rusnė – Klaipėda – Gargždai – Plungė – Panevėžys – Anyksčiai – Vilnius.
40

41

42
Ką aš galiu pasakyti… Pats sau pasirašiau mirties nuosprendį. Pirmas stopas buvo nuo Kernavės važiuojant link Kauno. Kelio darbai, žvyrkelis ir nepravažiuojamas kelias privertė suktis atgal ir važiuoti per Ukmergę. Nu galvoju nieko. Pakentėsiu truputi, užtat už Kauno, palei Nemuną skriesiu su šypsena grožėdamasis Lietuvos gamtos vaizdais ir džiaugdamasis automobiliu. Aha… Pasigrožėjau. 7 val kelio iki Rusnės, greitis max 60km/h, akys nuolatos įbestos į kelią. Niekam nepatariu važiuoti šituo ‘nuostabiu’ vaizdingu maršrutu, nebent vadeliojat džipą, kuriam nebaisūs sovietų laikais išasfaltuoti keliai ( tiksliau tai kas iš jų likę… )
43
Po tokios nuostabios kelionės link jūros, iškart dingo mintis toliau ieškotis nuotykių ant savo subinės. Iškart buvo atsisakyta tolimesnio maršruto, šokta į autostradą ir parminta į Vilnių tiesiausiu maršrutu.
O kas liečia automobilį. Tai kelionę jis kaip ir atlaikė. Apart sudraskyto išmetimo, jokių niuansų daugiau neišlindo. Pasakiau sau, kad po tokio išbandymo, damai dabar nebebaisūs jokie keliai.
Ok. Grįžtam prie boost‘o reikalų. Nusprendžiau užlipti ant stendo ir pažiūrėti, kas darosi su intake kai gaunama boost‘o. Ir intake problema pasitvirtina. Užsipūtus slėgiui, jis tiesiog susitraukia, variklis nebegauna oro. To pasekoje krenta slėgis. Dar sezono pradžioje minėjo man žmonės, kad taip gali atsitikti, bet… Gyveni žmogus ir mokaisi. Negana to, sukant ant stendo, užvirė Federal‘ai. 4 bėgiu sukta kokius 8 kartus. Deja visada nusukdavo ratus ir neidavo nieko pamatuoti. Nuspręsta prasukti 5 bėgiu. Kas nesat susidūrę ir važiuojat su Federal‘ais – atsiminkit: negalima su jais lipti ant stendo, juolab jei planuojat begėtis daugiau nei 280km/h. Rezultatas būna toks:
44

45
Ok. Boost‘o problema rasta. Padangos sudegintos, bet šiokį tokį atskaitos tašką turime. 492AG ir 557Nm. Kreivės nėra idealios, bet žinant, kad programuoti kaip ir nebaigta, tai nėra labai blogai.
46
Paskutinė sezono išvyka į Kačerginę, kur vyko paskutinis Fast Lap 2016 metų sezono etapas.
47
Su Ledi gyvenimas niekada netaps nuobodus. Ji visada sugeba patampyti nervines ląsteles. Grįžtant iš Fast Lap, netoli namų ėmė ir užgeso Greddy Profec E-01 EBC. Ok. Boost‘o nebėra, mišiniai max riebumo.
48
Prisipažįstu- elektroje nenutuokiu visiškai nieko, tad kreipiuosi pagalbos. Bėda kaip ir sutvarkoma, BET! Pačiame ekrane dedasi SD atminties kortelė, kuri, kaip vėliau paaiškėja ne tik įrašinėja kreives , bet joje yra ir visas softas, kuris dėl niekam neaiškių mistinių priežasčių ėmė ir išsitrynė iš kortelės.
64
Būtų viskas paprasta jei nebūtų sunku. Greddy softo internete niekur nėra. Forumuose visi rašo, jog variantai yra 3. Ieškotis naujos kortelės. Siųsti savo kortelę gamintojui, kad įrašytų naują softą arba tiesiog ieškotis naujo ebc. Ok. Baigėsi vasaros kalendorius, tai nelabai ir plešysiuos. Statysiu ant keltuvo ir pradėsim ardyti vėl.
Taip šį sezoną ir neišsiaiškinau, ką galima buvo atsukt. Bet esmė aiški, darbų sąrašas dar aiškesnis, tik teleloto sekmė neaišku kada aplankys ir kaip greit eis pajudint darbus toliau.
Tai turbūt vėl susitiksime pavasarį.
PEACE!
49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

ENGINE
JDM VG30DETT engine.
2x Jim Wolf Technology 700BB Sport 700+HP ball bearing turbo.
2x AMS Motorspots Max Flow TT Exhaust Manifolds.
2x Greddy type RS Blow off valves.
Nistune ecu upgrade.
FM Intercooler.
Driftworks 52mm radiator.
ACT Ceramic clutch.
Wiltec oil cooler.
Deatchwerks 750cc injectors.
AEM Fuel pressure regulator.
Custom 2x 3inch exhaust
2x Simons round silencer box
2x Megan Racing Muffler exhaust M-GT turbo

CHASSIS
D2 Racing Sport coilover kit.
AMS Motorsports front strut tower Brace.
AMS Motorspots Rear strut tower Brace.
Driftwors tension rod.
Driftworks traction rod.
Driftworks camber arms.
Driftworks HICAS eliminator kit.
Driftworks rear upright and control arm poly bushes.
Energy Suspension steering rack poly bushes.
Energy Suspension front sway bar poly-bushes.
Japspeed rear lower adjustable control arms.
Japspeed front lower adjustable control arms.
AMS Motorspots adjustable front upper control arms.
Centric Perfomance front drilled brake discs.
Centric perfomance rear drilled brake discs.
SSR Professor SP4 Wheels 18‘

BODY
Repainted to Lamborghini Giallo Corona color.
OEM Nissan JDM Nismo JSPEC Front bumper.
Front bumper foglights scoops.
OEM Front JSPEC corner dummy light units.
Custom side skirts.
Custom rear spoiler.
EP Racing GT Carbon spoiler.

INTERIOR
Nardi Torino Classic steering wheel.
Ryan Tuerck Limited Edition shift knob.
Corbeau RRS Low Base seats.
Wiltec Air- fuel ratio gauge
Wiltec oil temperature gauge
Greddy Profec E-01 EBC.
JDM Speedometer.

63