2k16 STANCE

virselis

Dar vieni metai skaičiuoja paskutines savo dienas. Petrolhead’ai pamiršo 2016 sezoną ir garažuose jau konstruoja savo vežėčias naujam sezonui. O ką įdomaus ir išskirtinio davė praėjęs sezonas? Kokie mokasinai buvo madingiausi? Kokie labutinai bėgiojo paskui? Ar kantuotos kelnytės vis dar madoje? Ok, nekalbėsiu apie Statkevičius, Petruškevičius ir kitus -evičius. Pablevyzgavosiu, ką mano kreivos akys į durną galvą įnešė, kokie praėjusio sezono stance’o reikalai , kur ritasi visas šis dalykas.
1
Bene geriausią aukso amžių dabar išgyvena ratlankių gamintojai. 2016 sezone, kaip niekad daug naujų brand’ų, taip pat naujų modelių išvydo dienos šviesą. Dar puikiai pamenu, kaip prieš kokius 5-6 metus, būdavo liūdna su ratų pasirinkimu. Pasiūla skurdi -naujo nieko. BBS’ai bankrutuoja, o kiniečiai įsibėgėja su popierinių FAKE’ų masine gamyba, kuri stipriai veikia iki šiol….
Šiais metais 3SDM paleido į rinką kaltinių split’ų seriją. BBS- vis populiarėjantys ‘SLANT DISHES’ lip’ai jau lipdomi net tik ant klasikos karaliais vadinamų RS’u centrų.
5
Su dideliu pagreičiu į dienos šviesą vėl braunasi naujai pateikiami Turbofan’ai.
3
Vėl yra puiki galimybė, pagal asmeninius norus užsisakyti bet kokio modelio ir bet kokio išmatavimo legendinės E serijos naujai iškeptus BBS’us .
2
RAD48, Messer ir toliau stebina savo meno kūriniais. Savo superiniu dizainu neatsilieka ir Damnraw ratlankių serija. O ką jau kalbėt apie mažiau žinomus, bet ne ką prastesnius gamintojus kaip, D2 Forged, BC Forged, AMF Forged, RSV ,Forged Forgiato ir taip galima būtų vardinti ir vardinti…
83

7

8

9

10
Jei manęs paklaustų, kokie mano manymu buvo geriausi 2016 ratai, net nemirktelėjęs pasakyčiau (kuriuos dar ir aptūrėjau garbės čiupinėti )- RT firmos pagaminti spli’tai.
6
O kaip su Custom split’ais? Teko nemažai lankytis event’uose, šiais metais.. Kitaip, nei šiuo metu Lietuvoje stipriai įsibėgėjančių custom’u kepimu, kitose šalyse nėra stipriai populiarėjantis reikalas. Vistik jie neužėmė tvirtos pozicijos rinkoje ir tikrai nedominuoja. Žmonės dažniau renkasi brand’inius ratus, nei eksperimentuoja su custom gamyma. Spėju, ateityje liks unikalus sprendimas, tik jie ir liks tyliai už užkulisių, kartais, su trenksmu, trumpam išbėgantys į aikštelę…
11

12

13

14

15

16

17

18
Dar visai neseniai, į olimpo viršūnę besibraunanti WCI kompanija, kažkokiu nesuvokiamu būdu, paslydo ir įsivėlė į rasistinį skandalą ir toks vaizdas, kad sugriuvo per 24 valandas. Nu ką aš žinau… Jūs tikit, kad visa tai sugrius per kielias dienas? Aš ne…
21
Bet turbūt niekam klausimų nekiltų ir visi sutiktų su tuo, kas aiškiai matosi, jog bene didžiausią deimantinį amžių išgyvena ROTIFORM kompanija.
20
Ir turbūt neitų net ginčytis, kad chebra šūdo nemala, ant laurų nemiega ir dideliu greičiu juda į priekį, pastoviai kuria naujus, įspūdingus ratų modelius ir užkariaują vis daugiau stancer’ių bolidų.
19

22

23

24

25

26
Kolkas stabiliausiai ir be jokių didelių pasikeitimų laikosi važiuoklių setup’ai. Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiais, suspension’as dalijasi į dvi stovyklas: Static ir Bagged. Man šiek tiek keista, kad populiarėjimo pagreičio neįgauna hidraulinės važiuoklės ir nebando išstumti, rinkoje dominuojančių orinių pakabų.
37

84
Kalbant apie orines pakabas, tai dar visai neseniai galima buvo rinktis iš kelių gamintojų, o šiai dienai -sistemas jau gamina tokie brand’ai kaip: D2, K-Sport, Bilstein ir net TAtechnix. AIRLIFT Perfomance šiais metais išleido visiškai naują 3P manegment’ą , o ACCUAIR neseniai pristatė ACCUAIR ENDO – CVT . Kompresorius, vožtuvai ir reciveris viename. Visai praktiškas reikalas norint sutaupyti vietos, ane?
38

39

40

41

42
Labiausiai džiugina, kad vis daugiau LT petrolhead’ų bręsta su šia auto kultūra. Ateina suvokimas. Jei jau pasirinkai eiti šia linkme, tai reikia nusiteikti, kad šis podiumas reikalaus daug. Atims iš Jūsų visą piniginės turinį, dar priversdamas pasiimti visas Bobučių paskolas. Sužlugdys Jūsų nervinę sistemą, išardys Jūsų šeimas… Pagaliau ateina suvokimas, kad visi tie popieriniai fake ratlankiai, sticky bombing’as, izoliacija ant lempų, salotinės blėkos ir bulgariška muzika niekur neveda… Ant Calibros užklijavus Ferrari lipduką, ji juk netampa Ferrariu? Tiesa? :)
27

28

29

30

31

32

33

34

35

36
Kas paskutiniu metu žavi Lietuvos rinkoje, tai kad žmonės jau kiša nagus ne tik prie kėbulo linijų ir išvaizdų. Ateina perfomance’o laikai. Taip, Stance pasaulyje vienas pagrindinių ir esminių dalykų yra kėbulo išvaizda ir stovėsena, bet taip pat labai svarbu visas išpildymas. Vis daugiau žmonių rimčiau žiūri į šį reikalą. Buria, konstruoja negailėdami savo laiko ir lėšų, rieda į gatves su rimtesniais projektais. Ir tai ne sportui, o tiesiog… Gatvei… Kažkada 200ag buvo jau daug. Kas vyksta dabar? Nieko nebestebina 300-400ag bolidai…Tas supratimas apie pilnavertį išpildymą tiesiog …. Hmmm… Pagaliau…

Grįžtant prie all the world. Kas šiais metais dominavo kėbulų mod’uose? Aišku, kad paskutinių metų etalonas yra RACE LOOK. Šis stilius jau kurį laiką vis stipriau diktuoja sąlygas. Race Livery, difuzoriai, GT Wingai… Salonuose jau tampa įprasta matyti lankus.
43

44

45

46

47

48

49

50

51

53

54

55

56
Ypač šiais metais išpopuliarėjo CAEracing shifter’iai.
65
Prie viso šito išorinio vaizdo, nepamiršti ir variklio perfomance’ai.
52

66

67

68

69

70
Taip pat, neįmanoma nepastebėti, per pasaulį kaip uraganas vilnijačios WIDE BODY bangos. Šioje rinkoje jau seniai dominuoja Akira Nakai su RWB, taip pat LB Perfomance. Tačiau atsiranda vis daugiau Wide Body gamintojų, tokių kaip X-UK, CLINCHED, TwinZ Design, Suchorovsky Design ir etc. Ar jau matėt naujausią Kei Miura Slant-Nose Porsche 997 ? Ar to pačio Miura- V2 Rocket Bunny S14? Aišku, kad matėt. Stipru ane? :) Kalbant apie Wide body, ši manija stipriai paveikė pasaulio petrolhead’us.
57

58

59

61

62

63

64

71
Dažniausiai imami nauji kėbulai, be jokio pasigailėjimo pjaustomi, dedamos apdailos, kurios sugręžiojamos “samariezais”, tiesiog į visiškai tam neparuoštą kėbulą…. Jei atvirai, liūdna darosi žiūrėti į tuos visus youtube klipus, kaip draskomi automobiliai. Man primena dar visai neseniai ant bangos buvusią, ir Ačiū Dievui pasibaigusią RAT STYLE madą. Aišku, dabar nieks rūgštim nepila ant Lambo, Porsche ar Ferro, na bet sutikit… esmė panaši. Abejais atvejais sudarkomi kėbulai. Aišku Wide body, darkymas turi kur kas geresnį rezultatą :D Bet finalas? Mados klyksmas- reikia! O paskui į svalkę…? Pasakysit, kad visa tai po 10-20 metų vis dar bus madoj ir turės išliekamąją vertę? Nu gal ir turės, jei kas nors gyvo liks, iš tų išdraskytų kėbulų…
60
Jei atvirai, kalbant apie Stance, mane pradeda šiek tiek neraminti. Kas toliau? Koks likimas laukia? Ar netaps visas šis reikalas dinozauru? Žmonės, nebežinodami kaip vėl išrasti dviratį, norėdami nustebinti ir padaryti kažką UBER WOW, mano akim pradeda perženginėti ribas, tarp stance sąvokos ir kosmoso porno. Pradžioje viskas buvo su ironija ir bajeriu, bet kuo toliau, tuo labiau baugina, visi tie 3x kartus per platūs, iki negalybės išprievartaujami ratai. Ir su kievienais metais jie vis padidėja po 1x. -1000 camber’io, nes nu hella, cambergang ir visa kita yra pautai. Nu common … Bajeris bajeriu, bet su laiku pradeda vimdyti…
72

79
Kas dar labai liūdina -Europos masteliu, tai tas projektų banalumas. Toks jausmas,kad didžiąją projektų daugumą pardavinėja parduotuvėse, kaip lego konstruktorius. Nesvarbu, kad kiekvieno namuose toks pats stovės, bet svarbu, kad tai dabar yra madinga. Chebra sake ir google mačiau. Juk svarbu kažką dariti…
Nuvažiuok į bet kokį event’ą, kad ir tą patį vag event’ą. Taip! Neturiu visiškai jokios teisės smerkt, aiškint , keikti, ar išsidirbinėt iš jų, nes jų visi projektai wowowo wo, bet comonn!!! Ateini į show area, o ten: mk1 žalias ant rs’ų, mk1 baltas ant rs’ų, mk1 raudonas ant rs’ų, Oooo mk2 turbo!, ai vėl mk1 ant rs’ų….Nuvažiuoji į Ultimate stance. O ten: R32, R32, R32, R32, RS4, R32, R32. Nu rimtai darosi boring…
Toks jausmas, kad Europoje egzistuoja tik 3-4 automobilių markės ir modeliai. Taip, gyvenam EU ir dėkingiausias dalykas daryti tokius projektus, nes dalių nors kibirais vežk ( ypač apie new age auto dalis). Visur, iškart viskas pritaikoma, nes visiem modeliam, viskas beveik bolt on- tinka. Atkreipėt dėmesį, kad ta pati didžioji ratlankių gamintojų dauguma, kepa set’us su tam tikrom skylėm ir tam tikrais išmatavimais, kad vartotojui nieko daryti nebereikia. Visas fitment’as jau senai padarytas už tave. Ar dažnai sutinkat šių dienų gamintojų ratlankius, pvz su 4×108 arba 5×108 PCD? Kalbant apie kitus mod’us. Jei kažkas naujo ir netinka, tuoj pat rinkoje pasirodo adapteriai, flancai, perėjimai ir kitas šūdas, nes vienas pasidarė, ir žino, kad visi darys tą patį stance’ą ir visiems reikės tokio pat setup’o… Viskas superkama internete. Bolt on susidėjai ir gazuoji… Ar tai netampa Petruškevičiaus labutinų mainstreem’u? Net gamintojai tave priverčia rinktis tam tikrą modelį ir taip žmonės daro. Juk paprasta, prieinama ir nereikia dėl nieko sukti galvos. Juk dabar madoj ir todėl būtinai reikia tokius turėt… O kur visa projekto dvasia? Kur idėja? Kur gysla, viso šito judėjimo? Kodėl imami standart populiariausi modeliai, kuriuos lengviausia konstruot? Tai jei tingima ką nors įdomaus kurt, pasukt galvas, tai kam išvis kišt nosį į šitą mišrainę? Nemėtykit į mane akmenimis. Nerėkit, koks aš neteisus, kad tik iš pirmo vaizdo taip atrodo, kad aš nieko nesuprantu ir nematau kiek ten visko padaryta ir kad dviratis jau išrastas, tai kam jį vėl išradinėt. Pats seku to pačio Petruškės pėdomis ir pats vaikštau su jo mokasinais. Tačiau darosi pilka, ir nebeįdomu.
85
Jei jau atviriausiai, tai kiekvienais metais man įdomiausia laukt Freshfit’o ir Chill & Grill’o. Pažiūrėt kas ką naujo sukonstravo Lietuvoje. Nes žinau, kad ten nepamatysiu penkiasdešimt mk1 golf’ų, nepamatysiu 30 naujausių orinių audinių, kurias skirs tik kėbulo spalva ir ratų setup’as. Ir nepamatysiu pinigų čemodanų, o pamatysiu daug įvairovės ir keikvieno įdėtą sunkų darbą.Didelį, daug nervų, bemiegių naktų, šaltų žiemos vakarų garažuose pareikalavusį darbą…
73

74

75

76

77

78
Ir Labiausiai užknisa visi tie, kurie žiūri Google nuotraukas ir bando save lygint su kažkuo, o paskui verkia: ai čia pas mane šūdas, čia nieko gero.Pas mane niekada nebus kaip pas tą Amrikoje, ar pas tą Anglijoje. Viskas čia yra gerai! Pasaulis nepasidarė per dieną, miestas nepasistatė per valandą. Visiem googlintojams siūlyčiau – atsijungti internetą! Patikėkit – ten stebūklų nėra. Tie visi stebūklai labai gražiai atrodo sufotoshopinti google…. Tobulybės tikrai nėra. Visi mirtingi ir nepatikėsit, kiek visi turi bug’u gyvai juos pamačius.

Kitas momentas – Šaibinis Stance’as. Užsuki į tą patį Raceism Event’a, o ten pinigų karai. Porsche , Lambo, Masserati ir etc….
82

81

80
Kas liečia patį Raceism – viskas ten labai gerai. Daug WOW bolidu ir viskas labai teisinga ir gražu. Bet jau nebe pirmus metus būnant ten, stebint visą sistemą, išryškėja kitas, labai nemalonus žodis, giminingas renginio pavadinimui…. Ir ne tai, kad pavydu, jog kažkam virsta pinigai iš kišenės. Žmonėms dar nesuvažiavus, jau paskirstomos tam tikros laimėjimų pozicijos ir etc…. Liūdna… Tu net turėdamas nesibaigiantį maišą pinigų ir turėdamas beeeprotiškai nesveiką projektą ant svieto, nuvažiavęs, turbūt sunkiai kažką pasiektum, nes ten viskas išskaičiuota. Rusija turi tiek vietų, Vokietija tiek, Lenkija tiek. Kaip galvojat, ar tame sąraše kada nors atsiras žodis Lietuva? :) Ir tai nėra vienintelis event’as, kur vyksta panaši sistema.

OK. Visos šitos nesąmonės reziumė… O reziumė nėra… Nenuginčyjamas faktas, kad gyvename technologijų amžiuje. Stance dabar isgyvena populiarumo viršūnės laikus. Viskas yra supaprastinta ir siekiama kuo didesnio komforto vartotojui. Žmogus taip atbukinamas, nebereikia apie nieką sukti galvos,ieškoti sprendimo būdų, kažko kurti ar kaip surasti tekintoją – Antaną. Didžiausias galvos skausmas – $. Daromės robotukais. Atsidariau internetą, pamačiau, užsinorėjau, nusipirkau… Laikas parodys, kur visas šis reikalas nusiris ir kuo visa tai baigsis…

Na, o aš noriu palinkėti visiem LT petrolhead’ams nepavirst robotukais. Kuo daugiau teisingų idėjų, teisingų rankų ir dar geresnių projektų ateinančiais metais. Sveikatos ir kaltinės kantrybės. Titaninių nervinių lastelių ir mažos bet pagrindinės smulkmenėlės, kad visom Jūsų svajonėm įgyvendint niekada netrūktų $ .

Paskutinį kartą šiais metais sakau Jums PEACE! Susitiksime 2017-ais atsinaujinę, su naujomis nesamoningomis blevyzgomis, projektais, jų apžvalgomis ir tikėkimės, dar įdomesni Jums !!!!

86