OPEL KADETT GSE

virselis

Paskutiniu metu vis labiau stebiuosi ir džiaugiuosi Lietuvos petrolhead’ais. Ir ne tik dėl to, kad į dienos šviesą išlenda vis naujų projektų. Vis dažniau džiugina projektinio auto pasirinkimas. Pagaliau atsiranda žmonių, kurie pasirįžta imtis ne tipinių , populiarių modelių, o daro kažką išskirtinio ir rečiau sutinkamo projektų pasaulyje.
Turbūt kiekvienas, kas domisi autokultūra ar konstruoja kažką savo garažuose, užmeta akį į lietuviškus ir ne tik, petrolhead’ų forumus, pasižiūrėt, kas, ką gero gimdo auto rinkoje. Nevengiu ir aš, karts nuo karto užmesti akį į lietuviškus forumus ir pacekavinti, kas vyksta garažuose. Taip apie šį projektą pirmą kartą ir perskaičiau viename lietuviškame petrolhead’ų forume. Kaip dabar pamenu: skeptiškai perskaičiau Martyno post’ą, su pirmosiomis automobilio nuotraukomis ir jo ateities planais. Nu ką ten iš opelio labai padarysi… ( tuomet pagalvojau ). Pats Martynas užvedęs temą forume, nedažnai ją update’indavo. Tad ji greitai pasislinko į projektų apačią ir buvo pamiršta. Tačiau, pats Martynas tyliai, bet užtikrintai ėjo tikslo link. Vieną rugpjūčio savaitgalį, besilankydamas braliukų latvių organizuojamame kasmetiniame “Low as Bass” event’e, pamačiau Opelį gyvai. Show off’inantį, šviežiai surinktą ir pabaigtą. Užteko apeiti kelis ratus aplink mašiną ir be kalbų nykščiai kilo į viršų. Negalėjau praleisti progos, tad tuoj pat sutarėm, kad reikia susitikti ir pakalbinti jį, apie jo nueitus vargus ir džiaugsmus, kuriuos jam teko išgyventi, krapštantis prie šio Opelio.
Tai gal pradėkim blevyzgą nuo pradžių:
Istorija kaip ir pats automobilis labai įdomi. Šį automobilį Martynas pažįsta jau labai ilgą laiką. Dar 1996m, kuomet Martynas dar buvo vaikas, automobilį įsigijo jo dėdė. Kaip dabar prisimena, kad jau tada, dar vaiką, automobilis sužavėjo. Nenuostabu, 1996 metai, Lietuva dar visai neseniai iškepta nepriklausoma valstybė, atsiskyrusi nuo tarybų sąjungos. Importinių automobilių era Lietuvoje tik prasideda. Opelis taip pat tuo metu dar nebuvo senolis.

“Dar vaikystėje šis automobilis turėjo kažką tokio, kas mane sužavėjo. Net nežinau kas būtent, ar tai, kad tokie modeliai sparčiai nyko, ar tas, kad pas dėdę jis buvo visada tvarkingas ir prižiūrėtas, ar visgi keista panelės forma, kuri, sėdint ant galinės sėdynės, visada keistai atrodė”

Praėjo nemažai metų, bet dėdė taip ir liko ištikimas Opeliui. Nuo vaikystės išlikę sentimentai, Martyno tai pat nepaliko ramybėje. Paskutinius 5 metus, jis nedavė dėdei ramybės, vis krepšteldamas per šoną, kad kai tik nuspręs, jog laikas išsiskirti su automobiliu – Martynas bus pirmas ir vienintelis pirkėjas sąraše. Ir pagaliau jam pavyko! Po 21 metų, Opelis atsikraustė į Martyno garažą.
1

Visos legendos, apie naktinių Opelių rūdžių pasiklausymus garažuose, šiam Opeliui nelabai galiojo. Kėbulas, pagal savo amžių ir tai, kad 21 metus važinėjo Lietuvos keliais, buvo galima sakyti – labai neblogo stovio. Kelios tvarkomos vietos ir tik keli pavirinimai. Martynas nieko nelaukdamas ėmėsi restauravimo darbų. Išsiardyt pilnai kėbulą. Pavirinti žaizdeles, ruošti dažymui.

2

Jau prieš visus darbus žinojo, kad šio variklio tikrai neliks po kapotu. Iškart surastas donoras – Opel GSI 2.0 16v.

3

Variklis buvo pilnai ardomas, smėliuojamas, dažomas. Renkamas iš naujo.

4

5

Jau pradėjus darbus, buvo turimi nauji kedai Opeliui. Speedline Mistral 16’ 8J all around.

5a

Ratus įsigijo be dangtelių. Pažiūrėjęs, kiek kainuoja originalių Mistral dangtelių komplektas, Martynas suprato, kad kaina nėra adekvati, todėl pasirinko custom dangtelių gamybą.

5b

Vienas įdomesnių sprendimų – panoraminis stoglangis. Kadangi stogas jau buvo sugadintas, su tų laikų populiariu liuku, kuris Martynui labai nepatiko, kilo mintis padaryti kažką įdomesnio. Turbūt kiekvienam, plika akimi matoma, kad šis Opelio kėbulas labai giminingas pirmosios kartos VW Golf kėbului, kuris tais laikais ir buvo jo tiesioginis konkurentas. Pasidomėjęs, kad į mk1 Golf deda stogą nuo Renault Twingo, taip pat nusipirko toki patį. Pasirodo, ne taip jau viskas ir panašu. Skirtumas tarp Kadett ir Golf stogų yra 14cm. Opelio stogas trumpesnis, dėl nuožulnesnės galinės dalies. Tad ir Twingo panoraminis stoglangis opeliui buvo per didelis.

“Teko su tėvu perdarinėti. Tas stogas surijo gal kokius 4 savaitgalius, bet rezultatas gavosi neblogas”.

10

Restauravus dugną, atėjo eilė važiuoklei. Visa važiuoklė dedama nuo GSI modelio. Coiloveriai užsakyti, kurie skirti E klasei, tačiau pasak Martyno, su jais automobilis nepasidavė dropui. Teko ne vieną kartą perdarinėti važiuoklę, kol galų gale pavyko, patupdyti Opelį.

7

6

8

9

Salonas taip pat buvo kombinuojamas is GSI modelio. Priekinės sedynės pritaikytos iš donoro Kadett E GSI ir persiūtos, o gale, darytas hibridas iš abiejų modelių. Mikštoji dalis pritaikyta nuo GSI, o tvirtinimai ir konstrukcijos- nuo senojo. LCD prietaisų skydelis taip pat iš GSI.

11

Visas Opelio prikėlimas Martynui užtruko 8 mėnesius. Kaip ir su bet kuriuo senesniu, retesniu autmomobiliu, taip ir čia, teko pavargti ieškant dalių.
Jei prisireikia dalių būtent D modeliui – problema. Parduotuvių kataloguose nėra tokio modelio jau. Išsigelbėjimas tas, kad dauguma dalių sudėta nuo E modelio, tad visi mazgai nėra raritetas. O apdailas teko siųstis pagrinde iš Vokietijos. GTE apdailas išvis teko komplektuotis iš trijų komplektų, nes rasti pilną pardavime – sudėtinga.

12

Pirmasis išbėgimas į aikštelę buvo planuojamas rugpjūčio gale. Renginys pas braliukus – “Low as Bass”. Likus kelioms dienoms vyko pirmi testavimai. Vieną dieną neveikė spidometras. Kitą dieną-užkūrus, nerasta tepalo slėgio. Iki renginio vos kelios dienos, tačiau žmogus nepasidavė. Penktadienį vakare, automobilis turi show off’inti Latvijoje, penktadienio rytą -gaunamas siurblys. Sudėta, apsukti keli ratai. Viskas kaip ir ok. Juda darytis suvedimo ir lekia pirmus kilometrus “apkatke”, ne šiaip aplink namus, o tiesai į event’ą, vykstantį Latvijoje.

Štai kaip gyvena žmonės, pamišę dėl automobilių. Kai tikro petrolhead’o venomis teka tepalas, o ne kraujas. Labai daug tenka matyti ir girdėti projektų, kurie buvo pradėti su dideliu užsidegimu. Bet taip ir nepabaigti, dėl perdegimo, ar nusvirusių rankų. Ne visiem užtenka valios, nervų ir pastangų. Žinau, nes ir pats esu ne kartą su tuo susiduręs… Vertinu tokį užsidegimą ir meilę tam, ką žmonės daro.

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Na ir pabaigai, dar kartą pasikartosiu. Labai įdomus automobilio kėbulo pasirinkimas. Ir dar geresni atlikti darbai. Nieko per daug. Viskas skoningai, suptiliai, paprastai, bet tuo pačiu ir neprastai. Labai geras pavyzdys, kai norint išsiskirti, nereikia pjaustyt arkų, dėti wide body, kišti keliais J per plačius ratus. Lipdyti visiškai netinkančias prie kėbulo tuningines dalis. Šis Opelis padarytas labai subtiliai, bet tuo pačiu labai skoningai.
Ačiū Martynui, kad rodo teisingą pavyzdį Lietuvos petrolhead’ams. Thumbs UP!!!!
PEACE

31